Després de mirar
tots el vídeos, hem escollit tres dels que ens han semblat més interessants i
aqui us hem deixat una petita opinió sobre cada un. Es presenten diversos
aspectes al vídeo de l'Emma els quals m'han semblat molt interessants per
parlar. Primerament, està a favor de la inclusió a l'escola. Per ella és un
tret molt important el fet que tot nen i nena, deixant de banda les seves
capacitats, i distincions, pugui tenir l'oportunitat d'aprendre i aprendre dels
altres també. Seguidament, cita a Montessori i compara la seva manera
d'ensenyament amb la que Aldo Fortunati vol impartir en un futur, un tipus
d'educació on l'aula estigui adaptada al nen segons les seves diferents
capacitats. Finalment, conclueix l'entrevista amb la seva opinió personal en la
qual no està d'acord amb l'entrevistat quan diu que és més important tenir un
millor espai però una ràtio molt gran d'alumnes, ja que l'Emma reconeix que tot
infant ha de rebre l'atenció que necessita.
Una altra opinió
que ens ha agradat bastant, ha sigut la de la nostra companya Maria Francès. En
el seu vídeo fa una comparativa citant a Albert Einstein explicant que tots som
uns genis, però que no es poden equiparar les habilitats i capacitats entre
tots els nens, ja que tots som diferents i tenim cadascun les nostres. El fet
de comparar o intentar que tots segueixin un mateix patró, pot provocar
frustracions, ja que s'estaria trencat el desenvolupament de l'infant. Un
aspecte, que com indica ella en el vídeo també caldria remarcar-ho en relació
família-escola, ja que els pares tenen una perspectiva sobre l'educació molt
tancada.
Fa una visió futura
pel que fa a la nostra tasca com a mestres, un aspecte a remarcar, tenint en
compte que hem d'intentar trobar sempre el què i el com podem aportar nosaltres
allò que se'ns està transmitent. A més a més es refereix a l'error de caure en
les limitacions cap als nens a l'hora d'experimentar i construir el seu entorn,
fet que hem d'evitar.
Per últim destaquem
el que comenta sobre la importància que un país inverteixi adientment en
educació perquè així es podrà millorar la qualitat de vida en general de tots
els ciutadans.
En el vídeo de la
Núria Vidiella ens trobem que destaca una frase molt interessant i molt
sintetitzada "aprendre no és copiar ni repetir, és construir" que
engloba tota una filosofía que pensem que està en contra de molts dels mètodes
tradicionals, que encara podem trobar en moltes aules, com és el de copiar o
repetir el que diu el mestre o professor, quan en realitat creiem que hi ha
moltes altres metodologies més eficients a l'hora d'aprendre.
També diu que és
essencial que l'alumne tingui un interès per aprendre i hi estem d'acord, però
creiem que és més important la motivació que li dóna el professor a la matèria
i a l'alumne per a atreure la seva atenció. Això és el que també vol transmetre
la Núria en el seu vídeo i l'estratègia, per dir-ho així, que exposa ella, és
que durant la classe l'alumne es senti involucrat de manera que d'aquesta
manera estigui actiu a classe. Bé, doncs hi estem d'acord, junt amb molts més
estímuls i estratègies podem captar l'atenció i motivar a l'alumne.
No hay comentarios:
Publicar un comentario