jueves, 3 de octubre de 2019

INFOGRAFIA

Anteriorment la forma d’aprenentatge tradicional estava formada per una metodologia molt més bàsica, compresa només per l’ús de paper, llibre i llapis amb tutor presencial al capdavant. Aquest aspecte de l’educació també ha anat evolucionant, i és per això que avui dia trobem altres recursos com ara l’alfabetització multimodal.

Aquest concepte és un corrent de recerca pedagògica i d’aprenentatge que està formada per les diferents formes metodològiques de l’ensenyament per satisfer necessitats educatives de l’actualitat. Per exemple, afegir la digitalització  a l’hora d’expressar el nostre missatge, treballar en grup de forma més dinàmica… 
Les escoles d’ara no responen a la multimodalitat de la transmissió de coneixement, es centren més en els gèneres bàsics de comunicació escrits, deixant de costat material com: jocs, cançons, recursos audiovisuals… Han d’atendre les necessitats que l’educació demana,  i proporcionar un bon ús d’aquestes. 
La pràctica pedagògica i l’aprenentatge són processos de disseny, no es consideren una casualitat. Hi ha un plantejament previ, organitzat i triat amb consciència, adient a les necessitats educatives. Es tracta d’un pla actiu, en constant actualització atenent les exigències primàries, no es tracta d’un aspecte neutral.   

Ens agradaria afegir la nostra visió sobre la importància del saber aprendre i  ensenyar. Quan estem aprenent, estem en constant interacció amb l’entorn, adquirint coneixement; a la vegada filtrem i relacionem aquesta informació amb les nostres competències i ideals previs. Ensenyar és una altra forma de compartir dades d’interès, però s’ha de tenir en compte que és un mètode d’intercanvi en el qual intervé un factor extern que ha de tenir ganes d’aprendre el que diem.  És per això que s’ha d’efectuar un bon plantejament a l’hora d’incorporar l’alfabetització multimodal en el pla d’ensenyament, per tal de garantir uns resultats positius.



No hay comentarios:

Publicar un comentario