jueves, 17 de octubre de 2019

RECURS EDUCATIU

Us adjuntem la primera sessió de classe sobre l’actitvitat de la creació d'un recurs educatiu.


INTRODUCCIÓ: Començar l'activitat inicial amb un petit joc. Consistirà en realitzar dues rotllanes aleatòries depenent

de la gent que siguin. Un de nosaltres es col·locarà al mig i farà una pregunta relacionada amb el ciberassetjament.

Si l'alumne se sent identificat, haurà de fer un pas endavant. Si no, es quedarà al lloc. D'aquesta manera gràcies a les

preguntes podrem comprovar el nivell d'assetjament que han patit, vist, o fet.
Les preguntes estaran formulades de manera indirecta perquè cap nen o nena es cohibeixi.
TEMA:  Ens hem centrat en l'àmbit digital (competència 10) i en el de valors (competències 3 i 4).
La intenció d'aquest projecte és que els alumnes mostrin actituds de respecte en relació amb la resta de companys

així com les seves idees, cultures, opinions..., ja que és molt important aconseguir una bona convivència i harmonia.
Un altre aspecte rellevant que volem millorar a causa dels prejudicis que poden rebre els infants inconscientment

de l'exterior, és el fet que es qüestioni i utilitzi l'argumentació perquè hi hagi el mínim de prejudicis possibles i reforçar

el pensament propi.
Finalment com que els alumnes no tenen gaire coneixement a l’hora d’utilitzar les noves tecnologies, destacarem

la manera d’actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC.
OBJECTIUS:
-  Conèixer els diferents rols de les persones que intervenen en l'assetjament.
-  Saber identificar els perfils de l’assetjador i l’assetjat.
-  Aconseguir fer un ús responsable de la tecnologia.
RESUM DE LES ACTIVITATS:  
Una de les activitats amb les quals s'anirà desenvolupant el recurs educatiu, és un joc interactiu creat per nosaltres.

Aquest joc es completarà en parelles, per així a la vegada poder potenciar el debat com a eina d'argumentació i

interacció.
En aquest joc es presentaran diverses situacions en les quals l'alumnat haurà d'anar triant la solució que creguin més

adient per poder passar a la pantalla següent. Les diferents pantalles les quals els alumnes hauran d’anar superant,

mostraran un seguit de preguntes, imatges o curts videos que faran que es qüestionin un seguit de conceptes, per tal

de que puguin extreure unes idees bàsiques sobre el ciberassetjament.
Gràcies a aquesta activitat s'adonaran del grau de consciència i coneixement que tenen sobre aquest tema. 
EINES:
Per presentar el nostre recurs educatiu, els alumnes necessiten qualsevol plataforma digital. Com consisteix en anar

completant el joc interactiu, els alumnes poden utilitzar:

- Ordinadors

- Tablets

- Mòbils

- Projector

- Pissarra digital
ACTIVITAT D’AVALUACIÓ:
Els nostres objectius estaran determinats pels resultats i conclusions que els quatre membres del grup puguem treure.

És a dir, com que el que pretenem a partir del joc és conscienciar de què hi ha poca informació i ajuda relacionada

amb el ciberbullying, elaborarem una llista a partir de les respostes que els alumnes ens hagin donat. 
Quan ja haguem estudiat els resultats podrem treure les conclusions pertinents per fer una reflexió final comparant el

joc inicial amb el final, i sabent que el nostre públic ha après alguna cosa nova gràcies a la nostra activitat. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario